onsdag den 1. august 2012

Barndommens land

Lille mig
Den lille pige er min mormor, så de to andre er min oldemor og oldefar. 
Det er mig det sidder med musse-sutskoene. Blå cowboykjole, hvid trøje indenunder, hvide strømpebukser, blondt hår.
Hej alle sammen. I dag har vi ryddet op i vores kælderum, hvor der forresten var vand over det hele, så en del af vores ting er gået i stykker. Det jo bare vildt dejligt! Nå, men det var ikke det, indlægget skulle handle om. Vi fandt rigtig mange ting, fra da min søster og jeg var lille. Gamle billeder fra den legestue jeg gik i (Det nederste), billeder hvor min kusine prøvede sine fotografiske evner af (Det øverste), en masse børnebøger, som jeg stadig elsker. Troede faktisk ikke vi havde dem mere, så blev enormt lykkelig, da jeg så, de stadig var i blandt os! I blandt de bøger har jeg også fundet tegninger..... Hvor var jeg dårlig til at tegne, og så kunne jeg ikke engang stave til mit eget navn, haha. Ej, var også kun 2 år da jeg tegnede den tegning, hvor jeg prøvede at stave mit eget navn, så det er okay. Troede åbenbart det blev stavet ''Teaeai''.. Ha!
Af en eller anden grund lå der også et gammelt (MEGET GAMMELT) billede af min mormor sammen med hendes forældre. Tror det er fra omkring 1942, 1943.. Jeg lignede hende faktisk lidt, da jeg var lille, nu når jeg sidder og sammenligner vores billeder. Anyway, glæder mig meget til at vise hende billedet. Så fortæller hun sikkert en masse historier fra krigen, som jeg allerede har fået fortalt, men det glemmer hun altid, lol.
Nå, jeg vil pakke videre! Håber i vil læse med igen :)

2 kommentarer: